Wednesday, May 29, 2013

first time masak rendang ..


hyee semua .. hari nieh saya nak update lagi .. hehe baca tau jangan tak baca .. hehe .. just kidding .. terserah kepada siapa yang nak baca tuh .. thanks  yang singgah .. :) (buat muka comel) .. sepanjang kakak saya pantang dalam sebulan 2 minggu nieh saya lah yang akan take over tempat dye .. iaitu handle taska .. dan termasuklah jadi cheff .. kena masak untuk budak-budak transit dan budak-budak nursery .. huhu .. sebenarnya saya memang minat memasak pon .. huhu hobi .. kalau dah tengah rajin nak masak tuh perhh memang sunguh-sungguh abes lah .. tak perlukan bantuan orang lain pon .. kalau korang nak tahu selama saya reti memasak nieh , tak penah pon masak rendang ayam sendiri .. hahaha .. kalau nak raya pon saya cuma tolong-tolong jee .. huhu .. nieh baru first time saya masak rendang sensorang tanpa bantuan orang lain .. :) .. seronok masak rendang hari nieh .. tak sangka plak rendang saya menjadi .. cuma tuh lah masin sikit .. heee ~ tapi okay maseh boleh dimakan .. umi saya tak sabar nak rasa rendang yang saya masak .. excited betol .. huhuh .. terharu kejap sebab seorang ibu suka dan tak sabar nak makan masakan anaknya sendiri .. biasa , saya masak lauk lain dye okay je .. takdelah sampai exicted macam nieh .. huhuh .. suka sangat dapat masak rendang hari nieh .. next time saya nak cuba masak lauk lain plak .. hehe .. korang yang baca entry doakan supaya saya dapat jadi seorang wanita yang pandai memasak ye .. insya'Allah .. aminn .. eh okaylah tuh je kot yang saya nak sharing dengan korang semua pada hari nieh .. take care semuaa .. "lelaki besar badan gagah , terima kaseh kerana sudi singgah"



No comments: